Szatan z siódmej klasy | inne lektury | kontakt | reklama | Wersja mobilna
streszczeniebohaterowieopracowanietest   

„Szatan z siódmej klasy” - bohaterowie

Adaś Cisowski - główny bohater powieści. Uczęszcza do siódmej klasy jednej z warszawskich szkół. Jest synem lekarza i gospodyni domowej, ma czwórkę rodzeństwa. W szkole jest ceniony za bystrość, przenikliwość, koleżeńskość, opanowanie i pomoc w rozwiązywaniu wszelkich konfliktów. Zdolności swego analitycznego umysłu pokazuje podczas wakacji w Bejgole, gdzie na prośbę profesora historii rozwiązuje tajemnicę rodu Gąsowskich, a także rozprawia się z opryszkami, którzy chcą przejąć pozostawiony podczas wojen napoleońskich skarb. Jego ukochaną jest Wanda.

Paweł Gąsowski - profesor historii w jednej z warszawskich szkół. ... więcej

* * *


Adam Cisowski - charakterystyka

Adam Cisowski to główny bohater powieści Kornela Makuszyńskiego „Szatan z siódmej klasy”. Jego ojciec był uznanym lekarzem, zaś matka opiekowała się domem. Adaś miał czworo młodszego rodzeństwa, które było bardzo żywiołowe. Nawet brat nie był w stanie ich uciszyć, jednak dzięki detektywistycznym zdolnościom i przenikliwości budził w nich respekt. Stało się tak za sprawą odkrycia przez Adasia, dzięki wykorzystaniu oryginalnej metody, sprawcy „zniknięcia lodów”.

Cisowski to nieforemny chłopak, nieco pękaty, z rozmierzwioną czupryną; sądząc po jego budowie musiał być sprężysty i silny. Spojrzenie miał śmiałe i przen... więcej

* * *

Profesor Gąsowski - charakterystyka

Paweł Gąsowski to jeden z bardziej charakterystycznych bohaterów po0wieści Kornela Makuszyńskiego „Szatan z siódmej klasy”. Jest kawalerem. Utrzymuje kontakt ze swym bratem i jego rodziną, która mieszka na Litwie i rodzinnym majątku Gąsowskich – Bejgole.

Profesor to nauczyciel historii w jednej z warszawskich szkół, w której wykładał od ponad trzydziestu lat. Nauczał „wedle własnej, nieco rozwichrzonej metody”. Miał duże, jasne oczy i taki w nich wyraz, jak gdyby zawszą był zdziwiony. Był właścicielem siwej czupryny, którą „rozgrabiał” chudymi palcami.

W nauczaniu kierował się od ... więcej

* * *





Tagi: